Så jäv**a rädd!!

Hej!
Mina dagar efter besöket hos läkaren förra veckan har varit bra, mycket bra. Jag har känt mig lycklig och lättad. Nu ska vi få hjälp, vi är inte ensamma längre. Men så igår kom det, samtalet som jag hade hoppats sååå mycket på. Det var från gynmottagningen och de meddelade att de hade fått ett återbud imorgon, så jag ska komma in och spola igenom äggledarna klockan halv tolv!!  Blev överlycklig såklart! Kruxet var ju bara (såklart när det gäller något som JAG ska göra) att de hade slut på kontrastvätska, hur fasen det nu kan gå till på ett sjukhus!!? Leveransen beräknas komma klockan halv åtta imorgonbitti, och är den inte med så kan jag inte genomföra undersökningen. Hon skulle ringa mig imorgon så fort hon visste, men jag menar HALLÅ!!!! Jag kommer fasen inte kunna sova inatt bara för detta nu! När jag väl fått en tid så har de ingen kontrast??? Det är sååå typiskt min otur att de ringer och säger att nej, tyvärr fanns den inte med i leveransen, så du får snällt VÄNTA. Jo, tack, vänta är man ganska van vid i detta laget ...

I alla fall kunde jag såklart inte låta bli att gå in på Familjeliv och googla allt om Äggledarspolning. Skulle jag SÅKLART INTE gjort! Ännu en sak som är typisk mig, måste ta reda på precis ALLT innan jag gör något, vilket oftast brukar leda till att jag stressar upp mig ännu mer! Fick läsa rena skräckhistorier och folk som svimmat och det ena med det andra, vissa kände typ nada, som mensvärk på sin höjd. Nu vet jag liksom inte OM jag ska oroa mig eller inte, jag menar om jag inte gör det kommer det säkert göra asont och gör jag det så kanske det går bra ... Eller jag vet inte! Kommer ändå vara skiträdd, nervös och hispig om det nu blir min tur imorgon. Men jag måste tänka som så att jag får i alla fall veta om det fins passage, det kommer lugna mig vilket som, för jag har i alla fall fått VETA.

Mamma är snäll och följer med mig så jag slipper åka ensam. Ska ta en Ipren 400 mg en timme innan, vad nu den kan ha för verkan. Hjälper ju knappt mot huvudvärk! Usch, jag är verkligen jättenervös!! Mamma är för övrigt inte världens bästa stöd, jag gnällde lite innan idag och tyckte att varför ska just JAG gå igenom detta. Då säger hon att det kanske vi inte behövt om vi bara haft tålamod och väntat lite till, så hade det nog blivit bebis! till slut Jag hatar när hon säger så! Hon kan väl inte veta hur det känns, hur våra hjärtan, bit för bit gått sönder under dessa 15 låååånga månader när mensen gjort intåg. Hon har aldrig haft problem med barnlöshet och kan inte förstå. Jag orkar inte tjata emot henne, utan är bara tyst. Skulle vara sååå sönt om man hade någon i sin närhet som hade samma problem som man kunde dela sina tankar och känslor med, någon som förstår ...

Nej, nu ska jag gå och lägga mig! Håll tummarna för mig imorgon, att jag får tiden och att det går bra!

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, vad trist med den kommentaren från din mamma. Tycker är 15 månader är mer än länge nog att ha tålamod!



Hoppas att du fick din tid och att allt gick bra, du måste berätta hur det var sen.

2009-08-27 @ 18:26:13
URL: http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: carro

Hej! Oj oj oj , googla ska man inte göra men jag är precis som du och sen blir man livrädd av alla skräckhistorier! Försök att vara lugn, om dom inte har sagt åt dig att ta värktabletter innan så gör det. Till mig sa dom att man ska ta 2 panodil på morgonen och 2 st 1 timma innan undersökningen. Tänk om du går och oroar dig i onödan, det kanske går jätte bra för dig! Andas in och tänk på ngt annat!



Vilken gullig mamma du har, ta hand om henne!



Varm kram och lycka till!

2009-08-27 @ 21:04:01
URL: http://barro55.spaces.live.com
Postat av: Emma

Tycker du ska ta det lugnt, kommer säkert gå jättebra tror jag. Kommer hålla alla mina tummar. Folk vill gärna påpeka att man har hela livet framför sej att skaffa barn men när man längtar så hjärteligt så hjälper inte de orden speciellt mycket, vi har väntat i 4 år snart och jag längtar så jag vet inte vad jag ska göra snart...



Håller tummarna för dej imorgon

Många kramar Emma

2009-08-28 @ 00:29:37
Postat av: carro

Hur har det gått? Kram

2009-08-28 @ 23:00:08
URL: http://barro55.spaces.live.com
Postat av: N

Har försökt logga in här ikv, men fungerar inte!! Jag berättar allt om hur d gick imorn ...



Kramar till er alla som tänker på oss!

2009-08-29 @ 01:13:59
URL: http://minhogstaonskan.blogg.se/
Postat av: L

Sitter och läser dina inlägg och får faktiskt lite tårar i ögonen. Du skriver dig in i själen ibland. Kan verkligen känna din längtan. Tänker på dig ofta och håller alla tummar. <3

2009-08-30 @ 20:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0