Bra ...

Hej på er! Jag lever, har inte gått i ide eller så. Anledningen till att jag inte skriver lika ofta är att jag helt enkelt inte har tid. Vi renoverar vårt kök och det tar all vår lediga tid, så därför hinner jag inte sitta och knappa här! =) Men jag är inne och läser hos er titt som tätt så ni är inte glömda!

Vill inte heller sitta och gräva ner mig för mycket, blev lite mycket där ett tag, ville komma bort från alla hopplösa tankar, och det har faktiskt känts bättre. Jag fokuserar på lite annat, som renovering och även på vår häst som kom för ca en månad sedan. En islandsvallack som är helt underbar och som jag och min syster har tillsammans. Kan säga att han har fått mig att må såååå mycket bättre! Precis vad jag behövde. Älskade, underbara kille!

Statusen som sådan är att jag är på dag 28 idag. Jag vet att det inte lyckades den här gången heller. Jag VET det, och faktiskt så känns det inte helt deprimerande, alltså jag är inte lika ledsen nu som jag brukar vara innan mens. Vet egentligen inte varför, men känslan är så skön, att jag tänker hålla kvar vid den och inte analysera om varför jag känner så just denna gång. Jag vill bara ta dagen som den kommer, imorgon kanske jag känner annorlunda, men just nu tänker jag vara glad och hålla kvar den positiva känslan inom mig!

Har iaf bestämt att det förmodligen blir IVF privat i januari. Så det känns bra helt enkelt, bra att det finns ett mål.

Kramar till er alla!


Kommentarer
Postat av: M

Åh va gott att höra att du mår bättre. Och vilket stort steg om IVF i Januari.. :) Måste kännas alldeles underbart att ha det målet, då blir inte julen så jävla tråkig! När ni har nåt sånt att "se fram emot" Visst är det tråkigt att det blev privat men jag gissar på att ni lyckas första gången så kör på bara!!

Själv hoppas jag så innerligt att vi oxå får dra igång i januari !!

Roligt att vi fortfarande ligger så lika... ska ju oxå strax strax få mens och även vi stor renoverar hemma och det tar all energi och tid. Badrummet ska göras om från grunden och det va inget litet jobb det :(

Kram på dej från M

http://ledsenihemlighet.blogg.se

2009-11-16 @ 23:28:14
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej, och tack för kommentaren! Det är först när jag började hitta blogg efter blogg om barnlöshet och vägen mot ett pyre som jag förstod hur många vi faktiskt är. Vissa dagar tycker jag att det är helt okej att vi har det kämpigt, jag vet ju att vi inte är varken de första eller sista. Men dagar när folk annonserar att "HOPPSAN! Vi är med barn, vi som inte ens försökt!", då vill jag bara åka hem och dra något gammalt över mig.



Vi började försöka april 08, så där sitter vi i samma båt. Har ni gjort några framsteg över huvud taget? För oss har inte ett jota hänt, och vi ska först nu få påbörja våran utredning. Startskottet går den 24:de då sambon ska få lämna iväg sina simmare ;) Jag går för första gången på 19 månader och väntar och LÄNGTAR efter den förbannade mensen så att jag kan få lämna mina blodprov :)



kram!

2009-11-17 @ 09:12:14
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: MDB

Skönt att ha ett projekt på gång - man får något annat att tänka på och det blir fint på samma gång!



Skönt också att ha ett mål att se fram emot, även om det så klart inte är så kul att hosta upp de där pengarna. Det kommer säkert att gå jättebra för er, och då är det ju värt det!



Kram

2009-11-18 @ 19:31:53
URL: http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0