Är den över????

Nu har ägget släppt. Ägget är på väg. Ägget har släppt utan att förvarna mig! Jag vet att det (eller jag TROR mig veta ) släppt eftersom jag testat med stickor idag.

För att backa tillbaka lite så testade jag med ÄL-stickor igår vid elva-tiden på kvällen, innan läggdags. Jag misstänkte att jag skulle få fullt utslag eftersom jag hade en stergring i lördagskväll. I lördagskväll "fick vi även till det" som man så fint kan säga. Kort och gott; vi hade sex.

Igårkväll, när jag upptäckte min fulla stregring på testet hade sambon redan somnat. Jag fick genast en impuls av att SLITA upp honom och förföra karln, men hejdade mig i sista stund. Han sov sååå sött i sin säng (min käre sambo har faktiskt konsten att se söt ut när han sover!) och jag påminde mig själv om att jag lovat oss båda att INTE stressa som en galen gnu under denna ägglossning. Så, jag lade alltså lugnt tillbaka testet till min samling och tänkte inte mer på den där stergringen. (Ok, kanske inte riktigt sant). Alltså teoretiskt sett släpper väl ägget mellan 24-48 timmar efter stegring, så vi hade ju tid på oss till idag??! Så tänkte jag igår iaf ...

Måndagen har således fortlöpt med världens grymmaste ÄL-VÄRK. Har aldrig haft så ont, och det tror jag beror på att jag ätit Pergotime denna cykel. När jag kom hem fick jag vetskap om det som redan var bekräftat; jag hade även jordens gymmaste ÄL-flytningar!! Jesus, hade önskat att jag kunde fotat och lagt ut bild, MEN det ska jag bespara er, var inte oroliga! Om ni tycker detta är äckligt, så låt bli att läsa, är ju min blogg där jag tänker skriva av mig ALLT! =)

Var även tvungen att testa med sticka när jag såg vad som hade hänt i de nedre regionerna. Förväntade mig två superstarka rosa streck, men vad ser jag!!? Ett starkt kontrollstreck, och det andra strecket som igårkväll lyste starkare än kontrollstrecket, vad MYCKET svagare idag!!!! Detta måste betyda att mitt lilla, lilla, älskade ägg släppt redan! ELLER???? Så har jag fattat det iaf!

Vad gör jag då?? Jo, jag fick naturligtvis panik, och tänkte åt fanders med den avstressande attityden. Jag flyger ner för trappan och sliter upp en trött och hungrig sambo (detta var alltså DIREKT efter jobbet) och förklarar situationen för honom. Kan ju säga att han INTE var road över den snabba och väldigt osexiga inviten, men vad fan gör man inte för att få till den där lilla efterlängtade bebisen! Upp i sängkammaren, och ja, vad som hände sedan kan ni ju själva räkna ut! =)

I vanlig ordning låg jag och flaxade med benen i luften i en halvtimme efterråt (även om min läkare säger att det varken gör till eller från, kan jag inte skippa detta), och hade lite "egentid" att analysera det hela. Funderade över om vi nu kanske har missat hela ÄL eftersom strecket var svagare idag. Vi hade ju sex i lördags, dagen innan stegring, och idag, alltså dagen efter stegring. Visst måste det väl finnas en chans??? Man blir ju verkligen supernojig av allt detta. Kanske ska ligga i lite imorn med bara för att bättra på chansen? Visserligen har jag analyserat så här i 17 månader nu... Fattar inte att man orkar!

Ja ja, det som lever får se. Misstänker att denna ÄL är över nu iaf, och nu väntar bara de där två, låååånga, ångestfyllda veckorna med evigt analyserande där man slits mellan hopp och förtvivlan ...


Kommentarer
Postat av: M

Hahahahaha, ja vi tänker galet lika. Verkligen samma funderingar idag. Man blir ju tokig, (detta är därför jag kör me dom dyra testerna, så slipper man i alla fall analysera stickorna ) Oj Oj, då kommer vi alltså gå här i 2 veckor båda två och vänta... va härligt att vi kan göra det tillsammans, kan vi stötta varann dessa hemska veckor! Tänk om vi kunde lyckas båda två ihop oxå - Drömsenariot ;)

Kram Kram



http://ledsenihemlighet.blogg.se

2009-10-05 @ 21:18:05
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag har ju inte äl just nu, men åh vad jag känner igen ditt grubblande. Hur ofta, och räckte det nu? Jag håller i alla fall tummarna både för dig och för M!

2009-10-06 @ 19:56:12
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0