Dan före dan

Har inte orkar skriva här, har mått piss de senaste dagarna. Alltså folk märker det inte utåt sett men inne i mig rör det sig mycket tankar. Idag är jag på dag 29, för exakt två veckor sedan fick jag fullt utslag på ÄL-testen. Alltså borde jag få mens idag eller imorgon. Idag har jag inte sett till kärringen, men jag är fullkomligt bombsäker på att hon kommer imorgon bitti. Varför? Jo, jag får nästan 8 av 10 gånger mens på morgonen, jag har ont i brösten, utmed sidorna (precis som vanligt), jag har ett jävla humör emellanåt, jag har lite mensvärk som kommer och går och jag har ont i min högra axel samt är svullen på min högra hand. Det låter kanske konstigt i mångas öron det där med armen, men det är faktiskt så att innan mens så värker det som fan i min högra axel, ut i armen och handen blir svullen. Började efter jag slutat med mina p-piller och är alltså för mig ett säkert mens-symtom, tyvärr. Däremot vet jag ju inte om armen värker även om jag skulle bli gravid, men idag är jag så jävla säker på att kärringjäveln kommer imorgon att jag tar armvärken som ett säkert tecken.

Det som skiljer sig från mina vanliga menssymtom om man nu ska analysera det, är att jag har haft mensvärk till och från i en vecka nu, brukar bara ha det några dagar innan. Jag är inte gasig i magen, som jag annars brukar vara innan. Jag har inga finnar, och ibland så pirrar det till/spänner i börstvårtorna, ungefär som när man fyser. Dock har jag kanske upplevt dessa symotm innan mens tidigare, men det känns som det är lite nytt så därför skirver jag ner det så jag kan ta det i beaktande till nästa gång.

Summan av allt är att jag kommer att få mens imorgon, är så säker så. Är även livrädd för att publicera detta inlägget för jag känner på mig att nu när jag skrivit att jag inte FÅTT mens ännu, så kommer den väl bara jag reser mig upp.  Min vanliga otur, och varför inte fortsätta på den banan likosm???? Önskar bara att mensen inte kommer imorn, att man kan få hoppas lite. Varför kan inte vi få hoppas lite??? Varför ska man alltid behöva känna sig uppgiven och ledsen?? VARFÖR??? Vet att ingen kan ge svar på varför, men jag är så jävla trött på att känna mig som en tidsinställd bomb varje gång innan mensen kommer. Rädd och nervös för att gå på toa, rädd för att bli ledsen, rädd för var jag kommer att känna när mensen ännu en gång kommer. Jag är rädd helt enkelt, och jag hatar denna känslan av maktlöshet ...

När jag får mensen denna gång så har vi kanske ev. en liten plan. Känner att vi /JAG inte orkar mera snart. Så vår lilla plan kanske, kanske tänder en liiiten gnutta hopp inom mitt krossade och ledsna hjärta ... Vi får se ...


Kommentarer
Postat av: Jenny

Förstår så väl att det inte känns roligt just nu, vill skicka tusen kramar. Hoppas såklart att det inte dyker upp någon mens, men vi finns här i vilket fall som helst. Kram kram!

2009-10-18 @ 22:46:46
URL: http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: M

Hejsan! Blir så nyfiken på vad den lilla planen är ?? Berätta , Berätta ;)

Stor Kram från Mig!

// M

http://ledsenihemlighet.blogg.se

2009-10-20 @ 16:46:24
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/
Postat av: MariaB

Hoppas på det bästa!

2009-10-21 @ 12:01:18
Postat av: Carro

Hej vännen,



Tänker på dej mellan varven o vill bara lämna ett avtryck så att du vet att jag läser! /KRAM CK

2009-10-21 @ 20:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0