SÅ JÄVLA ARG OCH LEDSEN ATT DET KAN INTE BESKRIVAS I ORD!!!!

" Bästa *******! Enligt södra regionens riktlinjer får min remiss till provrörsklinik först sändas efter 2 års försök att åstadkomma graviditet om landstinget ska täcka kostandera. Ni har försökt att åstadkomma graviditet sedan april 2008. Remissen får först skickas april 2010 vilket jag kommer att göra. Ring gärna om du har frågor".


FRÅGOR????????????????????????????????????? Vad fan håller de på med egentligen?????? Detta brevet fick vi hem idag, detta brev läste jag idag, efter månader om hopp att få börja med IVF inan jul, eftersom VÅR JÄVLIGT PÅLÄSTA DOKTOR sagt till oss att vi får påbörja det så snart remissen var skickad!!! Man kan ju börja undra om de där jävla doktorerna kan sitt jobb eller vad fan de egentligen sysslar med?????? Kan inte beskriva vad jag kände när jag läste detta, kan inte beskriva hur jävla arg, förbannad, ledsen och fruktansvärt besviken jag/vi är just nu. Har för fan försökt göra barn framlänges och baklänges i 1 år och 8 jävla månader, och nu säger de att vi måste vänta tills APRIL?????? Och då snackar vi bara om remissen, sen ska det stötas och blötas, nya prover ska tas innan vi får komma dit, semestertiden krockar mitt i allt, så jag skulle tippa på, UPPSKATTA att vi får komma dit om ungefär ett år, ETT JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA ÅR!!!!!!!!!!!!! Nej, jag är så förbannad att jag ska minsann ta och ringa till gynmottagnoingen imorn och säga dem ett och annat om deras rutiner, vad de lovar och framförallt hur det sätter två frukatnsvärt ledsna och krossade hjärtan i ännu mer förtvivlan efter deras jävla lovande hit och dit. Det är faktiskt männiksor som de har att göra med! Så det så!

Så nu kommer vi att betala, vi kommer att göra det. Vi orkar inte vänta mer. Visst, vi är oförklarligt barnlösa, ja ja, vi KAN få barn, teoretiskt sett. MEN DET FUNKAR JU INTE!!!!!!!! Har haft sex vid ÄL på EXAKT tidpunkt i vrenda jävla månad sedan vi började. Och jag går sönder ännu mer om vi ska hålla på i samma bana i ett år till. Jag går sönder, jag trasar sönder, jag går under .... Vi kommer att betala. Det finns inget som säger att vi kommer att lyckas, men vi kommer att göra det. Jag ska ringa till RMC imorgon och fråga lite runt det här så får vi se vad de säger och när vi kan sätta igång. Idag känns det som om hela världen trillade ner på mina axlar för en stund, världen stannade ... Men samtidigt tändes ett nytt hopp. Inga pengar i världen spelar någon roll, vi ska ha vårt barn. Vi SKA ha barn, och då spelar pengarna ingen roll. Vi får ta den smällen för vi kommer att gå sönder annars ....

Mitt i allt detta kaos så är jag även så jäääääääääävla förbannad på hur en viss person i min omgivning beter sig just nu. Och jag tänker fan inte vara tyst längre, jag tänker inte finna mig i detta tramsande och "mellanstadiebeteendet". Det är för fan mobbing och sen spelar det ingen roll hur känd denna personen i fråga är för jag är så jävka trött på att på ignorerad på sms och när man ringer, inte bli tilltalad när man umgås, inte bli sedd, inte bli tillfrågas när alla andra är bjudna till personen i fråga, JAG ÄR SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ JÄVLA TRÖTT PÅ ALLTIHOPA DETTA så det står mig upp i halsen. För fan människa .... Ahhhh! Ingen som reagerar heller, jag skiter i allt nu, tänker inte hyckla med, varför i hela friden ska JAG finna mig i detta???? Varför är det JAG som ska vara tyst?????????? NEJ, nu är det slut med det, och det kan jag meddela, för detta är så lågt så ni anar inte!

Så, nu har jag avreagerat mig klart för denna gång. Återkommer imorn när jag pratat med RMC ...


Kommentarer
Postat av: Anna

Näe, usch vilket extra överjävligt besked! Att man måste ha försökt i två år innan remiss får skickas borde ni ju fått veta samma dag ni startade utredningen.



Hoppas att du får prata, prata, prata om detta och att inlägget hjälper dig att avreagera dig så att du kan klättra upp en liten bit i det bottenlösa hålet.

2009-10-27 @ 12:18:35
Postat av: M

Åh!! Gumman :( Önskar såå att vi kände varann på riktigt så jag kunde komma och hålla om dig! Så kunde vi sitta och skrika och gråta tillsammans, Har även jag haft en skit dag av besvikelser IGEN!

Men åh vad jag lider med dig! Samtidigt så är detta puschen ni kanske behövde för att dra igång alltihopa själva! Behövs säkert bara ett försök för er och då jävlar e det värt det !!

Jag gjorde ett inlägg om ett erbjudande där man får tillbaka pengar om man misslyckas... kolla upp det!

Enormt stor kram till dig hoppas du skriver av dig snart igen så jag får veta hur det går!

// M

http://ledsenihemlighet.blogg.se

2009-10-27 @ 13:47:25
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/
Postat av: Plusresan

Men vännen, det här var ju verkligen inte kul. Och 2 år?!!! Med södra regionerna, menar du skåne då?

För vår remiss skickades iväg när vi försökt i ett år.



Fattar inte att de kan håll på sådär...förstår precis hur det känns och jag sitter här och är förbannad tillsammans med dig. Jag HATAR att man ska behöva fixa allt själv. Varför är det så svårt att få hjälp?!



Håller tummarna för att du lyckas reda ut det och lyssnar de fortfarande inte så får ni betala. Jag förstår att det känns surt men jag hade verkligen tänkt precis som du. Hellre betala och komma igång. Det är det värt.



Och jättetråkigt att du har det så jobbigt med den där personen också. Som om allt det andra inte vore nog. Så kan man ju inte bete sig...



Skickar en stor styrkekram!

Hoppas det känns lite bättre snart vännen...

2009-10-27 @ 13:51:01
URL: http://plusresan.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jag finner inte ord när jag läser det här. Om det nu är två år som gäller så borde ni fått besked om detta på ett mycket tidigare stadium. Tycker att du ska försöka att kolla upp om det där med två år verkligen stämmer dessutom. Förstår verkligen att du vill komma igång nu nu nu, känner på samma sätt. Många kramar!

2009-10-27 @ 19:12:58
URL: http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: R

vad jobbigt att ni måste vänta...finns det inget annat ni kan pröva innan IVF?

Jag vet hur det känns. Jag fick vänta flera månader på att de skulle ringa upp mig när vi sökte för utredning och sen säger de att vi måste försökt i 2 år innan vi får börja utredning bara för att vi är under 25. Då blev jag såå ledsen.

Om ni bekostar IVF själva kan ni inte komma till Landstinget i efterhand för då bekostar dem inte IVF, så ni vet det.

2009-10-27 @ 22:36:04
URL: http://thewaytoachild.blogspot.com
Postat av: R

vad jobbigt att ni måste vänta...finns det inget annat ni kan pröva innan IVF?

Jag vet hur det känns. Jag fick vänta flera månader på att de skulle ringa upp mig när vi sökte för utredning och sen säger de att vi måste försökt i 2 år innan vi får börja utredning bara för att vi är under 25. Då blev jag såå ledsen.

Om ni bekostar IVF själva kan ni inte komma till Landstinget i efterhand för då bekostar dem inte IVF, så ni vet det.

2009-10-27 @ 22:37:13
URL: http://thewaytoachild.blogspot.com
Postat av: Erika

Usch, jag känner med dig. Beskedet att vi skulle vara tvungna att vänta 2 år kom som en kalldusch för oss också. Så jag vet hur du känner. Om jag ser tillbaka på den väntan som blev efter vårt besked så ångrar jag att vi inte satte igång privat för jag mådde så himla dåligt under väntan. Hela våren var ett enda kaos. Så om ni känner att ni vill köra privat så skulle jag säga: go for it! Hoppas att ni hittar en lösning som passar er.

Varma kramar

/Erika

2009-10-27 @ 23:13:01
URL: http://2villbli3.wordpress.com/
Postat av: Maria

I mitt landsting gäller olika väntetider för IVF beroende på orsak till varför man inte blir gravid.



Vid barnlöshet utan påvisbar orsak måste man vänta 3 år om kvinnan är under 32 år och 2 år om kvinnan är över 32 år. Om en orsak till barnlösheten hittats får behandling påbörjas efter 1 år. (Tidgare än så får man inte söka hjälp).



Om kvinnan har ett BMI över 30 får man inte heller någon behandling.



Konstigt att det är så olika regler i olika landsting.

2009-10-29 @ 19:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0