Lite tankar i natten ...

Ägglossningen är över. Eller i alla fall tror jag det. Har testat med stickor nu sedan dag tretton, dvs förra torsdagen som jag vart på spolning. Inte förrens idag, på dag 21 fick jag fullt utslag! Var ett tag sedan jag hade så långt mellan ÄL och mensen. Fick ju rekomendationer av doktorn att ligga i varannan dag, vilket vi gjort så duktigt. Han sa att det ska räcka med varannan dag, varje dag är inte bra för återbildandet av simmare. Så igår var sista dagen vi myste till det, fick hyfsat starkt utslag på stickorna då. Men så idag testade jag när jag kom hem från jobbet, och då var teststrecket nästan starkare än kontrollstrecket! Så vi bröt rekomendationen om varannan dag, blev två dagar i rad nu. Hoppas inte det är sämre ... Nu är det säkert kört bara för att simmarna inte hunnit återbildas ... Fasen ... Ja, ni ser ju vad man analyserar när man är i denna situationen! Nu är det bara att hålla tummar och tår för att får lille ängel vill komma till oss ...

En annan sak som gör att jag just nu mår dåligt är en viss väns konstiga beteende. Vi träffades förra året, har umgåtts flitigt sedan dess. Har delat allt, varit med om en hel del, ställt upp för varandra osv. En vän jag håller riktigt nära mitt hjärta och som jag kommit väldigt nära. Men så träffade vi nya vänner här på orten, har bara bott här i 9 månader. Både jag och min vän blev snabbt bra kompisar med de andra, vi har verkligen haft jätteroligt ihop. Men nu drar hon sig mer och mer undan mig, och umgås nu endast med några andra ur detta nyfunna gäng. Detta gör mig sårad, ledsen och besviken. Känns som om jag bara dög tills hon träffade några andra, några bättre ... Känner mig som en påse skit, en ynklig hundvalp, en dumpad flickvän. För ja, det gör NÄSTAN lika ont att förlora en riktigt nära vän, som när man förlorar en käresta. Jag har frågat henne varför hon gör så här, knappt tilltalar mig när vi är allihopa, inte ringer, inte kommer hit med sitt glada humör och sina spontana infall. Hon svarade mig att " jag är väl som jag är ... ". Jo, det har jag märkt nu. Jag ska helt enkelt släppa det, även om det inte är så lätt. Det som känns värst är att det känns som om jag förlorat en av mina bästa vänner, och jag känner mig väldigt utanför ...

Lite flummigt, men jag kände at jag måste skriva av mig ang detta. Tur är har jag världens underbaraste, äkta vänner, som ställer upp och som verkligen är ÄKTA. De vänder inte kappan efter vinden och umgås med den som känns roligast för tillfället. Tack för att NI finns! <3


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad jobbigt med din vän. Har själv just nu problem med en vänskapsrelation, och känner verkligen igen mig i det du skriver (även om situationen inte är exakt lika). Skönt att höra att du har andra riktigt bra vänner!

2009-09-06 @ 01:00:15
URL: http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: L

Bara ligg i .. Fniss

Ibland kanske man bara ska strunta i människor som tar energi ifrån en. Nästa gång ni ses kanske det är annorlunda? Vem vet? Men tills dess så tänk på de vänner som ger dig kraft och positiv energi istället och ta vara på dem.

<3

2009-09-06 @ 20:03:15
Postat av: ck

Ligga varannan dag, tolkar jag de rätt =) Skojar bara jag är fullt insatt i läget!



Det ska inte va så komplicerat att ha en vän så ligg lite lågt, sköt de hela hyfast snyggt så känner du att du inte gjort ngt fel. Troligtvis vill personer som gör så ha ngn form av bekräftelse som de aldrig kommer få...va vet jag! Men snälla du lägg ingen kraft vid denna "vännen" utan låt det vara lite på dina villkor oxå nu! Jag är ingen fena på ÄL o babysnack, men ligga o vänskap de e jag en fena på=) haha nu bjuder jag lite på mej själv eftersom jag e anonym ;)

2009-09-09 @ 20:40:49
Postat av: M

Hejsan, guud va glad jag blev att jag hamnade på din blogg, sitter tyvärr i samma båt som er, och det känndes ungefär som om det lika gärna kunde varit min egen blogg jag läste!

Blev inspirerad och har nu precis startat en egen för att få skriva av mig!

Kanske kan följas åt i detta helvete som kallas "bebisverkstad" ??

Önskar er all lycka,// M

2009-09-13 @ 18:30:09
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0