Nu vet jag bättre ...

Hej på er! Hösten är här, på allvar! Gick en lång runda idag efter jobbet i rusket för att rensa tankarna. Kände egentligen inte alls för att gå ut i det dåliga vädret, men tvingade mig själv och det kändes bra när man väl kom igång. Älskar att powerwalka med musik i öronen och bara "vara". Många tankar dyker upp och så klart upptar ca 93% av dessa tankar vår barnlöshet och utredning. Jag undrar hur lång tid det tar innan vi får reda på HIV samt Hepatit proverna ...? Jag tog mitt för över en vecka sedan och sambon tog i måndags. Får väl ringa till dem i början av nästa vecka och höra. Tycker ju att de borde höra av sig om det var nåt liksom! Jag menar om jag skulle ha dessa sjukdomar ... Det hoppas jag så klart INTE , och jag tror ju inte det heller naturligvis, men det skulle ju vara så jäkla typiskt oss efter allt vi gått igenom ...

När man är ute och går så kan man ju inte undgå att stöta på folk med barn, barnagnar etc. Man går förbi trädgårdar med små sandlådor, gungställningar och annat som påminner om att det finns barn i huset. Jag stillar min ilska, får bita ihop, känner mig så värdelös och sorgsen .. VARFÖR??

När jag var yngre så diskuterade man ju alltid med sina vänner om hur många barn man ville ha, jag sa alltid två. Helst en pojk och en flicka. Pojken skulle vara äldst. Jag BESTÄMDE att jag skulle få två barn, funderade inte ens, jag SKULLE ha det. När man sedan kom upp i ålder så var allt annat än barn något man tänkte på, nej då var man superdupermega fokuserad på p-piller som till varje pris skulle förhindra en graviditet. Fick ju tusen och åter tusen förmaningar av gynekologen att man kunde bli med barn SÅ himla lätt!!! Så dessa piller käkade jag i 8 år, dessa hormoner levde jag med i 8 jävla år!! Och glömde jag ett eller vart masjuk så hade jag ångest till max, vi hade dubbla kondomer ( ok, kanske inte dubbla) och allt för att INTE blir gravida. Jag skulle ju studera klart först, sen högskola och sedan jobba i minst ett år, SEN skulle jag FÅ min pojk och min flicka. Det var planen, det var så det SKULLE vara. Så blev det inte ... Nu vet jag bättre, man kan aldrig SKAFFA BARN! Något jag trott naivt på hela mitt liv. Den lilla oskyldiga tjejen som skulle ha två barn visste inte att hennes liv skulle förvandlas till ett rent helvete på grund av avsaknaden av de där två barnen. Barnen hon hade jättesvårt att få till värden, barnen hon kanske aldrig kommer att få.

Så idag vet jag bättre, ja det gör jag. Och jag har sänkt mina krav, ja ibland måste man göra det. Jag som är kapabel till att ta hand om ett barn, har en underbart fin sambo, ett fint hus, bra ekonomi, helt enkelt ett bra och stabilt liv, JAG måste omvärdera allt och sänka mina krav. Jag ser det som en välsignelse att få bära ett barn, och Gud jag ber dig, ETT barn hoppas jag att du sparar till oss. BARA ETT enda barn ... Lyckan skulle vara total, världen skulle vara finare och jag skulle bli hel ...


Kommentarer
Postat av: M

Åh Ja "Bara ett enda barn" känns som om inte det ska vara för mycket begärt ?? Vissa får 5 och andra inget , vart e rättvisan i det!??



Spännande nu, ni väntar på att eran remiss ska bli skickad, och vi väntar på detsamma! Tänk om dom blir skickade sammtidigt?? Vore väldigt coolt! vart kommer dom skicka eran?? Våran åker till sahlgrenska i göteborg!

Tråkigt bara att man själv ska behöva ringa och tjata hela tiden för att något ska hända!

Stor Kram från M

2009-10-01 @ 16:06:47
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/
Postat av: Joanna

Ja, tänk så dum man var när mna var yngre. Ingen koll alls. Men egentligen tycker jag inte det är vårt fel. Det är ju ingen som berättar för en hur svårt det faktiskt kan vara...det är bara snack om preventivmedel hela tiden! Skydda skydda skydda...



Jag är säker på att den här situationen hade varit lättare att både hantera och acceptera om man hade haft lite mer insikt och information om den här typen av problem. Men man vävs in i en stor och fluffig lögn hela ungdomen och det är delvis den som gör det här så svårt...



Idag vet jag också bättre.



Varm kram,

Joanna

2009-10-01 @ 20:14:24
URL: http://plusresan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0