Nu vågar jag va ...

... glad!!!! Åhhh, när jag kikade in här och såg era gulliga kommentarer blev jag alldeles rörd! Tack för att ni är så många som bryr er trots att ni själva kämpar!! <3

Med mig/oss är allt bra, vad vi vet! Jag går nu in i vecka 18 idag, tiden har verkligen flugit fram! Känns som vi nyss var i vecka sex. Vi har även fått se lillen på ultraljud i V. 13 (12+0). Det var en livlig liten skrutt som sprattlade runt där inne, helt ofattbart!!! Men det såg bra ut så långt iaf, vilket kändes såååå skönt att få veta! Har nästan haft en sjuklig oro för tt få missfall, fruktansvärt jobbigt har det varit. Bestämde mig därför att bara försöka "va" och tog därför en paus härifrån. När vi kämpade för att bli gravid så kändes allt så hopplöst och jag trodde verkligen jag skulle njuta när vi äntligen lyckdes! Men hela december oCh lite in i januari har jag mått så fruktansvärt illa, känt mig sjuk, inte känt igen mig själv. Det har varit jobbigt både psykiskt och fysiskt och jag har aldrig vågat vara glad. Men nu, när magen växer, jag kan känna lillen emellanåt när den buffar i mig, NU vågar jag vara glad. Nu börjar jag sakta men säkert tro på att vi ska ha en liten bebis. Den lycka som fyller mig när jag tänker på det går inte att beskriva. Jag blir så lycklig att jag blir livrädd ...

Så graviditeten har varit jobbig psykiskt, trodde jag nog inte när vi kämpade! Mina nuvarande symtom/krämpor är iaf i V. 18 (17+0):
Hemskt humör
Ömma/större/ådriga bröst
Fått mage (älskr min mage)
Känningar av foglossning
TRÖTT!!!!!
Kissar ofta
Ingen speciell matlust
LYCKLIG!


Nästa stolpe är den 1 mars då vi ska på RUL. Längtar som en tok och ber till Gud att Lillen mår bra och att allt står rätt till ...




Såhär ser det ut i början av V. 18. Tänkte lägga upp en bild från V.12 med, men det strular så! =/






Kommentarer
Postat av: Anonym

Sååå roligt att höra av dig! Har varit inne här och kollat om du skrivit något nästan vaje dag. Skönt att höra att allt gått bra hittills! Jag är v 18+4 och skall på RUL 26.02.2010. Oron inför det har börjat smyga sig på. Känner igen mig i din oro för att något skulle/ska gå fel. Det kanske är värre med oron om man som vi kämpat för att bli gravida.

2010-02-16 @ 23:02:48
Postat av: MariaB

Åh vad skönt att höra från dig! Har varit inne nästan varje dag och tittat om du skrivit något. Blir så glad för er skull att det kom en liten tår :)

Oroar sig gör man alltid och det slutar inte, sen kommer de ut och då finns det massor att oroa sig för, men vad underbart att det går bra för er :)

Önskar er all lycka. Kram och njuuuut!!!

2010-02-17 @ 08:49:51
Postat av: MDB

Åh vad roligt att höra att allt är bra med er och att du nu är i vecka 18. Roligt också att få se magen. Förstår verkligen att du varit orolig, förstår inte själv hur jag skulle våga släppa oron om vi lyckas, men vad skönt att du kommit till en punkt där du kan vara glad. Stor kram.

2010-02-17 @ 22:09:06
URL: http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: R

Vad roligt att se hur det går för dig, och skönt att du mår bra och äntligen kan glädja dig åt graviditeten och vara lycklig! Lycka till i fortsättningen.

2010-02-18 @ 11:52:51
URL: http://thewaytoachild.blogspot.com/
Postat av: Carro Tjäder

Men vad skönt att se att du lever och att du är i v18!!! Vi var riktigt oroliga faktiskt.. Man tror ju alltid det värsta. Hurra för er!!!Vad bra att du kan börja slappna av och njuta.

2010-02-20 @ 21:49:23
URL: http://barro55.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0